Dersin Adı | Mobilya Tasarımı ve Konstrüksiyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMVD 108 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; insan ve çevre arasındaki ilişkiler göz önünde bulundurularak duyarlı yaşam alanlarına yönelik mobilya tasarımı ve konstrüksiyonu yapması ve aynı zamanda mobilya sanayisine yönelik olarak düşünme ve yönetme yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre tasarım kavramı, temel eylemler, tasarım modeli ve tasarım araştırması, tasarım ilkeleri ve proje oluşturma konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre temel eylemler. Tasarım kavramı, tasarım nedir? | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 1. |
2 | Konut birimlerinde kullanılan mobilya gruplarına göre temel eylemler. Tasarım modeli, bilgi ve araştırma | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 2. |
3 | Antre mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 3. |
4 | Antre mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi / Teknik Gezi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 4. |
5 | Salon grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 5. |
6 | Salon grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 6. |
7 | Yemek odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 7. |
8 | Yemek odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 8. |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 | Yatak odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 9. |
11 | Yatak odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 10. |
12 | Genç, çocuk odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 11. |
13 | Genç, çocuk odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 12. |
14 | Çalışma odası grubu mobilyalarının irdelenmesi ve tasarım ilkelerine göre projelendirilmesi | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 13. |
15 | Genel dönem tekrarı | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. Bölüm 14. |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | Ağaç İşleri Teknik Resim Kitabı, M. Atar, H. Keskin, 2003. ISBN: 9789758640645 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon, N. Şanıvar, İ. Zorlu, Z., Işık, Devlet Kitapları, İstanbul, 1982, Öğretim elemanının ders notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mobilya üretiminde kullanılan malzeme ve aksesuarlar ile temel ve teknolojik makineleri tanıyacaktır. | X | ||||
2 | Mobilya ve dekorasyon alanındaki projeleri çizebilecek, okuyabilecek ve çizilmiş projelere uygun mobilya üretimi, montajı, bakımı ve onarımı yapabilecektir. | X | ||||
3 | Mobilya endüstrisinde kullanılan malzemeleri ve uygulamaları, çevre ve insan sağlığı ile ilişkilendirebilecektir. | |||||
4 | Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilecek ve bilgisayar destekli imalat tekniklerini tanıyacaktır. | X | ||||
5 | Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilecek ve maliyet analizlerini yapabilecektir. | X | ||||
6 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecektir. | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olacaktır. | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olacak ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
9 | Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olacak, acil durumlarda ilk yardım tekniklerini uygulayabilme yeteneğine sahip olacaktır. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest